Warsztaty są skierowane do rodziców dzieci dwóch grup wiekowych: dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz nastolatków. Program warsztatów jest odpowiedzią na potrzebę poprawy relacji rodzic-dziecko. Warsztaty przybliżają problematyką uważnego rodzicielstwa oraz mają na celu pogłębienie uważności w komunikacji zarówno ze strony rodzica, jak i dziecka. Podczas warsztatów rodzic m.in. bada własny styl komunikowania, rozpoznaje swoje trudności, poznaje błędy i bariery w komunikowaniu, zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie uważnej komunikacji ze sobą i dzieckiem. Rodzic nabywa wiedzę min. na temat zastosowania uważności w radzeniu sobie z konkretnymi problemami wychowawczymi, czy radzenia sobie z emocjami np. ze złością. Zdobyta wiedza pozwala wykorzystać filozofię mindfulness w uważnym rodzicielstwie.
Uważność
Uważność (mindfulness) – to droga do poprawy dobrostanu psychofizycznego, której właściwości zauważyli klinicyści i wdrożyli do swojej praktyki. Została wprowadzona do medycyny i psychoterapii zachodniej przez Jona Kabat-Zinna w okresie lat siedemdziesiątych XX wieku. Terapie oparte na uważności stanowią obecnie jedne z najlepiej potwierdzonych metod psychoterapii. Opierają się na uważnym badaniu swojego umysłu oraz doświadczenia podczas medytacji, a tym samym rozwijaniu uważności i związanych z nią umiejętności, w tym współczucia, empatii, dobroci i równowagi. Praktykowanie uważności przekłada się na dobrostan psychiczny i poprawę relacji z innymi ludźmi. Wdrażanie uważności niesie nieocenioną korzyść nie tylko w praktyce terapeutycznej, ale także w uważnym rodzicielstwie, przywództwie, budowaniu związku i wielu innych.